Friday, February 23, 2007

ひらがな、カタカナのタイプのしかた

こんにちは。ヘルプデスクのおざわみどりです。
I hope you are getting familiar with typing ひらがな and カタカナ.

Today I'm gonna give you a little quiz. (^^);
How do you type じかん、とうきょう、しゅっちょう、ヴァイオリン、 ウィキペディア?

I added the new link "Typing Japanese Words in Hiragana and Katakana" at
にほんごでのタイプのしかた on this blog.
If you want to know the answer, please refer to this URL.

Next week I am going to Baltimore. I am very excited to eat soft shell crab meet there.
それでは、みなさん、よいしゅうまつを。

おざわみどり

4 comments:

Cyril Shmatov said...

わたしはせんげつしゅっちょうでばるちもるにいきました。
でんしゃはどちらのくろもうんこうしていませんでした。
でんしゃでいかないでください。あむとらっくはとてもわるいです。

Minami·Eternal Thinker said...

I am glad u like it :)

It could also be put onto the windows, if just using the red one. So that the people outside the room could also see the picture :) Usually people living in North China make it during Chinese New Year.

satoza said...

Oh...Should I put onto the window? But My office is on the 5th floor....

harimaya said...

おざわみどりです。cyrilさん、Thank you for your advice.わたしは、いま、ボルティモアにいます。ニューヨークから、でんしゃではなく、チャイナタウンバスできました。きょう、クラブケーキ(Crab cake)をたべました。とてもおいしかったです。あしたのよる、ニューヨークへかえります。